معماری
خانه | اخبار آزمون ها | سوالات و پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی بهمن94 **جدید**

سوالات و پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی بهمن94 **جدید**

سوالات و پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی بهمن 94

 cropped-A2-221.jpg

به محض دریافت سوالات آزمون ، بلافاصله  این سوالات را در اختیار همکاران خود قرار داده و آنها نسبت به حل سوالات اقدام می کنند و از طریق همین وبسایت در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد . قابل ذکر است ممکن است در پاسخهای ارائه شده اشتباهاتی نیز باشد. منتظر نظرات شما دوستان هستیم.

————————————————————————————–

 ***هم اینک با یک تماس جهت شرکت در مشاوره رایگان

و آشنایی با روند قبولی و اطلاع از اخبار ثبت نام آزمون پایه۳ آینده رزرو کنید***

شماره تماس ثبت نام و رزرو: ۰۲۶۳۲۵۵۹۸۱۳ – 09106661390

مشاوره مستقیم:  ۰۹۳۰۳۶۸۹۴۸۷


برای عضویت در سایت (و جهت اطلاع از اخبار ثبت نام آزمونها) بر روی لینک زیر کلیک نمایید

لینک عضویت در سایت

————————————————————————————-

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات برقی بهمن 94

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات برقی بهمن 94(ناقص)

————————————————————————————–

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات مکانیکی  بهمن94

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی رشته تاسیسات مکانیکی  بهمن94

—————————————————————————————

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته عمران – محاسبات  بهمن94

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی رشته عمران – محاسبات  بهمن 94(نهایی)

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی رشته عمران – محاسبات  بهمن 94

—————————————————————————————-

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته عمران – نظارت بهمن 94

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی رشته عمران – نظارت  بهمن 94

————————————————————————————–

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته عمران – اجرا بهمن94

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی رشته عمران – اجرا  بهمن 94(نهایی)

————————————————————————————–

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته معماری نظارت  بهمن94

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی معماری نظارت  بهمن94

————————————————————————————

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته معماری – اجرا  بهمن94(کامل)

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته معماری – اجرا  بهمن94(ناقص)

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی رشته معماری – اجرا بهمن94

————————————————————————————

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته معماری – طراحی  بهمن94

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی رشته  معماری – طراحی بهمن94

————————————————————————————–

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری بهمن94

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی رشته نقشه برداری بهمن94

—————————————————————————————

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک  بهمن94

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی رشته ترافیک  بهمن94

—————————————————————————————-

سوالات آزمون نظام مهندسی رشته شهرسازی بهمن94

پاسخنامه تشریحی آزمون نظام مهندسی رشته شهرسازی بهمن94

—————————————————————————————–

ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه داوطلبان گرامی لطفا نظرات خود را در مورد آزمون نظام مهندسی بهمن94 ، سطح سوالات و سایر موارد با ما در میان بگذارید .

259 دیدگاه

  1. سپاس از زحماتتان

  2. در مورد یک سوال شهرسازی ابهام وجود داشت و اونم اولویت همجواری دبستان بود، توی کتال اطلاعات تکنیکی انواع طرح ها و برنامه های شهرسازی-محمد عظیمی آغداش یه جایی نوشته اولویت سازگاری با فضای سبز یه جا نوشته مسکونی، از طرفی تو گزینه ها هم از اصطلاح واحد مسکونی استفاده کرده بود؟!
    کسی جواب اینو میدونه؟

  3. رضا اکبری

    با سلام و خسته نباشید
    میخواستم از مسوًلین سایت سوال کنم آیا سوالات آزمون نظارت عمران رو با کد 204D دارین؟؟ و اگر دارین ممنون میشم به ایمیلم ارسال کنید. مرسی

    • سلام دوست عزیز .من خیلی از سایتها رو گشتم .نظارت گروه Dرو پیدا نکردم .اگه موفق شدی برای من هم بفرستید .خیلی لازم دارم .ممنون

  4. سلام دوستان کسی سوالات اجرای معماری رو داره که بذاره تو سایت ؟اگه سریعتر بذارید ممنون میشم

  5. سلام دوستان لطفا سوالات اجرای معماری رو تو سایت بذارید.مرسی

  6. سلام مجدد بقیه سوالهای اجرای معماری ؟؟؟؟؟؟

  7. خواهش میکنم دوستان اگه سوالهای اجرای معماری رو دارید بذارید تو سایت خیلی استرس دارم .لطفا درک کنید

  8. با عرض سلاو و ادب خواهشا سوالات اجرا – عمران رابذارید . با تشکر از زحماتتون

  9. با عرض سلام و ادب. خسته نباشین. خواهشا سوالات اجرا – عمران رابذارید . با تشکر از زحماتتون

  10. با سلام سوالات آزمون تاسیسات مکانیک بنظرم نسبت به دوره های گذشته بهتر بود.

  11. با تشکر فراواااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان از مدیران سایت

    ممنونتان میشم این بار سوالات مکانیک رو بدون وقفه بزارید

  12. سلام به همگی دوستان میخاستم به پرسم ایا سوالات رشته نقشه برداری بهمن 94 جواباشون باهم فرق داره یا نه چون من سر جلسه چک کردم دیدم همه سوالات مٍثل همن جای جواباشونم جابجا نشده بود ولی تو سایتا زدن باهم فرق دارن کسی اطلاع داره واقعا کلید سوالات رشته نقشه برداری باهم فرق داره یا نه ؟

  13. کی قرار سوالات تاسیسات برق رو بزارید

  14. سلام و خسته نباشید آخر سوالهای اجرای معماری کامل نشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

  15. بچها لطفا سوالات مکانیک رو بزارید و پاسخش هر وقت اماده شد

    سوالاتو ب دستمون برسونید

  16. تورو خدا مکانیک رو هم بزارید

  17. یعنی باز مث آزمون مرداد سوالای مکانیک پیدا نمیشه تا خودشون بزارن!
    بچه ها سوالای مکانیکو بیاین مرور کنیم هرکی هرچی یادشه بزاره مرسی

  18. راستی سوالی که محاسبه هود چهار طرفه بود ، سطحش 2.4 در 1 میشد دیگه؟نه؟
    جوابش حدودی یادتونه؟

    • جوابی که بدست آوردم دقیقا تو گزینه ها نبود ولی یه گزینه خیلی نزدیک بود بهش:
      150*2.4*10.76=3873cfm
      تو گزینه 3860 داشت که من اونو زدم .
      یه گزینش 4200 بود فک کنم که خیلی اختلاف داره با جوابمون، دو تا گزینم که خیلی کمتر بودن 3400 مثلا

  19. -کدام درست است؟
    1- چنانچه پروانه مفقود شد مرجع ظرف 3 ماه برای صدور المثنی اقدام کند
    2- عدم پرداخت وجوه توسط فرد ظرف 3 ماه پروانه فاقد اعتبار
    3- دوتا رشته صلاحیت پروانه داشته باشد دو پروانه صادر
    4- ظرفیت اشتغال پیشنهاد فلان تصویب شورای مرکزی

    بین یک و دو شک داشتم…

    – سوال پله برقی رو باید از فرمول میرفتیم(گفته بود از لحاظ تئوری) میشد 7500

    – زاویه اتصال به لوله افقی قاضلاب کمتر از 45 میشد دیگه؟؟؟

    – قطر لوله فاضلاب 4طبقه که شکلشو کشیده بود 3 اینچ میشد 16=8*2 DFU (جدول مشترک با هواکش)

    – Cv شیر دوطرفه !!! (نه سه طرفه) از همون فرمول سه طرفه رفتم شد 4.5

    – سوال پناهگاه گفته بود کدوم درسته؟ همون که نوشته بود پناهگاه 101 نفری تعداد توالت و … درست میشد

    – قطر غلاف داخل پی دو اندازه بزرگتر

    – فاضلاب آب مصرفی رو قطع کند آب مصرفی 30 سانت پایین فاضلاب باید باشد

    – تخلیه شیر اطمینان آبگرمکن دما 99

    -آلودگی ظاهری و غیر بهداشتی در قشار معکوس و مکش سیفونی… فاصله هوایی

    -خروج لوله از کنتورشیرهای قطع و وصل یطرفه تخلیه ص48 م 16

    -کدوم شیر یطرفه الزامی نیست؟ورود لوله به مخزن ذخیره آب

    – شکل که گفته بود فقط یه پمپ کار کنه نقطه C

    – قاصله چاه فاضلاب خاکستری از چاه آب 15 متر طبق جدول آخر م 16ص 187

  20. – سرعت آب در کلکتور 1.2

    – تغییرات فشار ناشی از فشار معکوس و مکش سیفونی 38+-

    – قطر لوله “اصلی” گاز از جدول سه چهارم بدست میومد ولی باید 1 اینچ رو انتخاب میکردیم چون اصلیه…

    – یه زانو داده بود گفته بود A, B چی میشه 750 و 1000

    – 10 تا توالت هواکش در هر دو الزامی بود …

    – یه مساله پمپ بود که اسب بخارو میخواست من 1000 زدم

    • سلام و تبریک به شما بابت ماندگاری بالای حافظه تان در ثبت سوالات. الان دسترسی به مباحث ندارم ولیکن حسب احترام به زحمات شما بابت ارسال نکات سوالات ، مواردی که دقیقا اشاره نکردید و یا با نظر من مغایر هست رو در زیر لیست میکنم.

      – سوال اول ، گزینه اول صحیح است. ( در صورت مفقودی ، ظرف 3 ماه برای صدور المثنی اقدام کند. )
      – سوال ظرفیت پله برقی : من طبق فرمول محاسبه کردم و جواب هم در گزینه ها بود. V=0.5 ، K=1.5 و …
      – زاویه اتصال به لوله افقی فاضلاب : بیشتر از 15 درجه ( اگر اشتباه نگفته باشم !!! )
      – – جواب هود چهار طرفه در گزینه ها بود یا نه؟ محاسبه مساحت کف با توجه به فاصله 0.1 متر بین دستگاه ها و طول 1 متر و عرض 0.7 متری و محاسبات بعدی به گزینه درست منتهی نمیشد.

      * امیدوارم هر چه زودتر سوالات در سایت گذاشته شود ، چون به احتمال زیاد ، چند تا از سوالات ایراد داشت ( محتوا و گزینه ) و بایستی نسبت به اعتراض فنی به اشکال و ابهام سوال ها مانند گذشته اقدام کنیم.

      • سلام ممنون شما لطف دارید
        حق با شما بود طبق م 16 ص 87 “زاویه باید بیشتر از 15” باشه …

        درمورد “هود چهار طرفه” هم
        جوابی که بدست آوردم دقیقا تو گزینه ها نبود ولی یه گزینه خیلی نزدیک بود بهش:
        ۱۵۰*۲٫۴*۱۰٫۷۶=۳۸۷۳cfm
        تو گزینه ۳۸۶۰ داشت که من اونو زدم . گزینه بعدی 4200 بود

      • بله چنتا سوالا ایراد داشتن امیدوارم حذف بشن

  21. سه تا سوال از مبحث 19 بود
    – یکیش ضریب انتقال حرارت 1.39 میشد

    – مقاومت حرارتی عایق حرارتی میانی 1.5 میشد

    -یه سوال طولانی شاخص خورشیدی رو میخواست که اگه اشتباه نکنم صفر میشد چون تتا بیشتر از 25 درمیومد

    – یه سوال گاز متان

    – یه سوال ضریب محسوس میخواست که انقد آسون بنظر میومد من نزدم ! 0.83 …

    – تهویه مطبوع یه شکل بود سوال بود درمورد گرمایش رطوبت زنی/گیری که اشتباه زدم مثینکه جای محورارو برعکس داده بودن نسبت به حالت عادیش!

    – یه سوال بود که تعداد نفرات 50 تا ظرفیت مخزن آب …

    – یه سوالم که درصورت عدم استفاده از سیستم بازیافت یه هتل 300 نفره گذر چقد باید باشه سوال ترکیبی از مباحث (14 و 19) که باید هرچی از جدول م 14 درمیومد بیست درصد زیاد میکردیم…

    – در صورت استفاده از گازوییل بعنوان تنها منبع سوخت … که باید ضربدر بیست درصد میکردیم نیاز سالانه رو

    -یه سوال هود 4 طرفه که عددش یادم نیست

    – طول نوار پرایمر زنی عایق که نزدم …

  22. ایول داداش
    منم فکنم زاویه فاضلاب کمتر از 45 میشد ولی نزدم
    چقد امیدوارم کردی
    همه جوابام عین خودته
    محاسبه هود سطحش چند دراوردی؟

  23. – یه سوال که توان پمپ گفته بود با تغییر دور از 100 به 130 چقد میشه ؟خلاصه با توان “سوم” دور نسبت داشت باید ضربش میکردیم

    – یه سوالم در ارتفاع فن دبی حجمی ثابت دبی جرمی کاهش میباد

  24. ایول داداش
    منم فکنم زاویه فاضلاب کمتر از ۴۵ میشد ولی نزدم
    چقد امیدوارم کردی
    همه جوابام عین خودته
    دمت گرم
    محاسبه هود سطحش چند دراوردی؟

  25. ایول داداش دمت گرررررم
    خیلیم عاااالی
    بچه ها بازم کسی به ذهنش میاد بگه
    ظرفیت مخزن اب 3750 میشد؟
    سطح هود چهار طرفه میشد 2.4 ضربدر 1 ؟

  26. جواب مگه کاهش دما و افزایش رطوبت نبود تو نموردار؟ یعنی گرمایش و رطوبت زنی..

    • واللا منم بدون توجه به اینکه محور و افقی عمودی چی بود مث تو زدم گرمایشو رطوبت زنی ولی مثینکه اشتباه بود …

    • منم اشتباه زدم اما درستش رطوبت گیری و سرمایش هستش

  27. سوال 33 نظارت معماری پاسخش رو اشتباه زدین .چون گفته ساختمان با مصالح بنایی .شما جواب صفحه 55 رو مال ساختمان محصور شده با کلاف رو زدین .لطفا اصلاح بفرمائین

  28. در الزامات عمومی صفحه 27 شماره 5 گفته که اگه دیوار و تیغه همزمان ساخته نشده باشند عنصر قائم باید تعبیه شود. پس گزینه 2 صحیح است

  29. مبحث 8 صفحه 27 شماره 5

  30. با سلام.
    در پاسخ تشریحی دو سوال آزمون نظارت اشتباهاتی وجود دارد که پاسخ صحیح رو بصورت مستند و منطبق با مباحث مربوطه تنظیم کرده ام.
    چطور میتونم ارسال کنم ؟

  31. emankahkesh@yahoo.com

    در بند 8-5-5-16 ث به صراحت عنوان شده که ” دیوارهای زیرزمین و دیوارهای در تماس با زمین نمناک ” استفاده از موادقیری و مشابه در عایقکاری استفاده نمی شود. پس نظر مهندس ناظر وقتی صحیح است که زمین نمناک باشد . و در اینصورت گزینه 3 پاسخ صحیح می باشد. ( سوال 8 آزمون نظارت)

    سوال 13 آزمون نظارت
    – با توجه به ذکر قطر آرماتور پاسخ صحیح نمی تواند از بند 9-23-2-1-19 صفحه 320 مبحث 9 استخراج شود. لذا با توجه به بند 8-4-5-1-3 صفحه 42 مبحث 8 زاویه خم قلاب ویژه 135 درجه می باشد . همچنین بطور کلی قلابها بایستی ضوابط بند 8-3-4-9 و 8-3-4-10 را تأمین نمایند که مطابق با همین بند و جدول 8-4-1 صفحه 40 مبحث 8 حداقل قطر خم برای میلگرد Φ12 برابر با db 5 می باشد . پس گزینه خم 135 درجه با طول خم 60 میلیمتر صحیح می باشد.(گزینه یک )

    • باسلام و خسته نباشید میخواستم بدونم جواب سوال نظارت عمران. بار وارد بر نرده پارکینگ.اخرش جواب صحیح کدومه؟ لطفا اگه کسی میدونه کمک کنه .ویا احتمال داره جزو حذفی ها باشه؟

    • دوست عزیز مبحث 8 در بند 8-4-1-3 به هیچ عنوان اشاره به db 5 نشده است بلکه اشاره به 6db شده است که به نظر من سئوال اشتباه است.

    • جواب سوال نظر مهندس ناظر زمانی صحیح است زمین نمناک باشد

  32. بچه ها از تاسیسات مکانیکی دیگه سوالی یادتون نیس؟

  33. دور پمپ نبود دبی جرمی بود که از 130 به ا11 تغییر کرده بود

  34. دور پمپ نبود دبی جرمی بود که از ۱۳۰ به 100 تغییر کرده بود

  35. بابا برقي

    پاسخ
    سوال 28 برق گزينه 1
    سوال 29 برق گزينه 2
    سوال 8 برق گزينه 4
    سوال 42 برق گزينه 1
    مي شود اصلاح بفرماييد.

  36. بابا برقي

    پاسخ
    سوال 1 برق گزينه 1
    سوال 2 برق گزينه 4
    سوال 3 برق گزينه 3
    سوال 6 برق گزينه 1
    سوال 13 برق گزينه 3
    سوال 36 برق گزينه 1
    سوال 41 برق گزينه 1
    سوال 46 برق گزينه 1
    سوال 47 برق گزينه 1
    مي شود

    دوستان لطفا نظر دهيد؟

  37. امیدوار

    دبی حجمی ثابت دبی جرمی کاهش
    قطر لوله اصلی گاز یک اینچ
    تغییرات فشار در لوله فاضلاب 38
    شیر اطمینان 99 درجه
    لوله فاضلاب 750 و 100
    تقاطع لوله آب وفاضلاب 30 سانت
    لوله فاضلاب مدفون در پی غلاف 2 سایز بالاتر
    شیر دوطرفه برای فشار معکوس و مکش سیفونی
    لگن دستشویی 3 متر
    در خروجی کنتور آب قطع و وصل یکطرفه وتخلیه
    ورودی مخزن ذخیره نیاز به شیر یکطرفه نیست
    پناهگاه 10 متر توالت و3 دستگاه
    سرعت آب در کلکتور 1.2
    فاضلاب خاکستری 15 متر
    حداکثر فشار پشت شیر سینک 29 متر
    قطر لوله قائم فاضلاب 2 اینچ برای ساختمان 4 طبقه
    پیاده رو متحرک 7500نفر
    آسانسور صندلی چرخ دار 1100*1400

    • اسماعیل

      تو سوال فشار پشت سینک >>>>
      افت فشار در کنتور نباید از فشار آب شهری کم می شد تا فشار پشت سینک به دست می امد؟

  38. اقای امیدوار ساختمان 4طبقه میشد 16dfu
    که توالتم نداش و لوله مشترک قایم بود
    با جدول صفحه 98 میشه 3اینچ..
    حداکثر فشار اب ساختمان هم بع علت اینکه حداکثر خاسته بود فقط فشار استاتیک رو مدنظر میگرفتیم که میشد 25متر

  39. امیدوار

    زاویه اتصال فاضلاب افقی کمتر از 45 درجه
    تعویض هوای زیر شیروانی یادم نیست
    مخزن دفنی سوخت 24000 لیتر

  40. امیدوار

    یک سئوال مربوط به پناهگاه کدام صحیح است؟ گزینه ها درجه کانال و… یادم نیست

  41. امیدوار

    یکی هم شیر کشویی تبدیل وشیر یکطرفه بود ( منظورم سئوالشه)

  42. حداکثر فشار و قطر لوله فاضلاب؟

  43. اقای امیدوار ساختمان ۴طبقه میشد ۱۶dfu
    که توالتم نداش و لوله مشترک قایم بود
    با جدول صفحه ۹۸ میشه ۳اینچ..
    حداکثر فشار اب ساختمان هم بع علت اینکه حداکثر خاسته بود فقط فشار استاتیک رو مدنظر میگرفتیم و از افت های دیگه صرفنظر می کنیم که میشد ۲۵متر

    • موافقم (سوال دقبقا تکراری هم بود)

    • فشار را در حالت بدون جريان خواسته بود يعني فقط ارتفاع ازش كم ميشد و جوابش 25 ميشد.
      فكر كنم قطر “2 درسته چونDFU دستشويي يك مباشد در مجموع 8dfu ldan

  44. – یه سوال بود که تعداد دفعات تعویض هوا 1.5 بار در ساعت باشه … گرمای محسوس هوارسانو حساب کنید …
    اول از فرمول AH=CFM*60/V حساب میکردیم cfm رو بعد میذاشتیم تو فرمول Q=1.08*cfm*deltaT

    -یه سوالم تعریف ظرفیت اشتغال برای پروژه های غیر دولتی بود که میشد توان و امکان ارائه خدمات مهندسی … در یک سال تمام( مبحث دوم صفحه 129)

  45. کاش چنتا از سوالای محاسباتی که اکثرا از چیلر و هوارسان اینا بود یادمون میومد و چک میکردیم.. راستی EER چیلر میشد 8؟
    یا 8 جواب یه سوال دیگه بود؟؟؟؟؟

  46. لطفاً مکانیک هم بزارید.
    حداقل اگه نمیزارید اعلام کنید ما منتظر نمونیم.
    با تشکر از زحماتتون.

  47. یه سوال دیگه یادم اومد ! :))
    کدام اتصال غیر مستقیم لازم نداره ؟ سینک ظرفشویی

    دوستان زاویه هم بیشتر از 15 درست بود طبق م 16 ص 87

  48. سوال مکانیک
    اتصال خروجی فاضلاب ب شاخه افقی زاویه بش از 15 درجه ص 87 مبحث 16

    EER = 8

    SHF = 0.83

    پمپ هایی ک سری شده بود 200 گالن 25 فوت

    هواکش مداری هر دو الزامی

    • در ساختمان چهار طبقه که قطر قایم فاضلاب رو خاسته بود 3 اینچ میشد؟
      سوالی که گفتی : پمپ هایی ک سری شده بود ۲۰۰ گالن ۲۵ فوت … سوالش یادته؟
      حداکثر فشار آب در ساختمان رو 25 زدید یا 19؟

    • به نظرم زاویه کمتر از 45 درجه درسته

  49. خواهشا جوابای همه سوالای تاسیساتو بزارین

  50. سوالات شهرسازی خوب بود اما نسبت به سالهای قبل طولانی و وقتی و غیر استاندارد بود

  51. سعيد رضا

    واسه خروجي پمپ به ترتيب تبديل-شير يكطرفه-شيركشويي

  52. دوستان کسی متونه جوابای سوالاشوبکه؟من سری B
    1-1
    8-1
    10-2
    11-1
    16-4
    17-1
    19-3
    20-1
    21-1
    22-1
    23-4
    24-3
    25-3
    26-1
    27-1
    28-3
    29-4
    31-1
    32-3
    34-2
    36-2
    37-1
    40-2
    43-2
    45-1
    46-3
    47-2
    52-1
    53-4
    54-2
    55-2
    56-4
    57-1
    58-3

    • تاسیسات مکانیکی هستش

      • سلام دوست عزیز ترتیب سوالات رو چیزی بادتونه؟ چطور با این سوالای سری A که جوابش اومده تطبیق بدیم؟ مثلا شما سوال 1 و 2 ی سری B رو یادتون هست کدوما بودن؟

  53. با سلام
    بچه ها نمودار سایکرومتیک جوابش چی بود؟
    تو نمودار که ظاهرا کاهش دما و افزایش رطوبت بود.. ولی فکنم نمودار سایکرومتیک جهت دماش برعکسه..
    کسی جواب درستشو می دونه؟
    سایز لوله قایم فاضلاب 3 بود یا 2 اینچ ؟

  54. پس کی جوابای تاسیسات کامل میشه

  55. سلام .پاسخنامه اجرای معماری رو کی میذارید رو سایت؟؟؟اگه زودتر بشه ممنون میشم.

  56. اون سوال اتصال فاضلاب به لوله افقی، دو گزینه درست داره، کمتر از 45 درجه و ،بیشتر از 15 درجه
    هر دوش تو کتاب موجوده

  57. سلام آقایی که در مورد تاسیسات برقی نظر دادید من هم سوال42 رو گزینه ی یک زدم آیا شما به جوابها اطمینان دارید؟

  58. دوستان حالا که سوالا اومده بیایید جوابای ودمونو کامل بزاریم اینجا

  59. آقا محمود دست گلت درد نکنه داداش

  60. سلام میشه لطفا پاسخنامه اجرای معماری رو بذارید ؟یا حداقل بگید کی کامل میشه؟؟

  61. آقا محمود میشه یه راهنمایی هم به ما بدید کجا میشه پاسخنامه اجرا معماری رو پیدا کرد؟ممنون میشم

  62. یکی هم لطفا سوالای شهرسازی رو بذاره،خواهشا

  63. دوستای تاسیسات مکانیکی، جواب هایی که خودم یادم مونده بود نوشتم (از روهمین دفترچه ی A 301) . لطفا چک کنید و اگر تناقضی با جوابهاتون می بینید به اشتراک بذارید. خصوصا در مورد سوالای 14و23و34و 40و41. ممنون.

    1. 1
    4. 3
    10. 1
    12. 2
    13. 2
    14. 2
    15. 4
    16. 3
    17. 1
    18. 3
    19. 2
    20. 1
    23. 4
    26. 1
    27. 4
    28. 3
    29.1
    30. 2
    33. 3
    34. 4
    36. 1
    37. 2
    38. 4
    40. 1
    41. 3
    42. 4
    45. 2
    49.2
    50. 3
    51. 2
    52. 2

    • درمورد سوال 34 گزینه 3 درسته ! م16 ص48 مورد 7 حرفی از شیر یه طرفه نزده!
      درمورد سوال 37 گزینه 3 درسته ! طبق م 16 ص 78 خط آخر ، سینک آشپزخانه نیاز به اتصال غیر مستقیم نداره .

      ایشاللا دوتا سوال غلط باشه (که در این صورت نمرشو به همه میدن ) قبول شی …

  64. دوستای تاسیسات مکانیکی، جواب هایی که خودم یادم مونده بود نوشتم (از روهمین دفترچه ی A 301) . لطفا چک کنید و اگر تناقضی با جوابهاتون می بینید به اشتراک بذارید. خصوصا در مورد سوالای 14و23و34و 40و41. ممنون.

    1- 1
    4- 3
    10- 1
    12- 2
    13- 2
    14- 2
    15- 4
    16- 3
    17- 1
    18- 3
    19- 2
    20- 1
    23- 4
    26- 1
    27- 4
    28-3
    29-1
    30- 2
    33- 3
    34- 4
    36- 1
    37- 2
    38- 4
    40- 1
    41- 3
    42- 4
    45- 2
    49-2
    50- 3
    51- 2
    52-2

  65. راستی دقیقا کجا گفته ورودی مخزن آب شیر یکطرفه نمی خواد؟

    • م 16 ص 48 مورد 7 حرفی از شیر یطرفه نزده …

    • مرسی از جواب ولی کجا گفته که ورود به واحد آپارتمانی یکطرفه می خواد؟ همون ص 48 مورد 6 اشاره ای به مخزن تحت فشار کرده، و شاید بشه مخزن ذخیره هم اتمسفریک نباشه

  66. با سلام خدمت دوستان
    با تشکر از همه شما
    در پاسخنامه تشریحی این سایت به نظرم دو تا سوال رو اشتباه جواب دادن
    اولی سوال 6 که حداقل قطر لوله اصلی نباید کمتر از یک باشه و پاسخ گزینه یک میشه
    و بعدی سوال 53 که فقط باید فشار ورودی و استاتیکی در نظر گرفته شه و پاسخ 25متر میشه.

  67. لطفا اگه کسی هست که جواب صحیح سوال 58 نظارت عمران بار وارد بر نرده پارکینگ رو میدونه جواب بده

  68. در مورد پاسخ های دوست خوبمون آقا امیر هم بگم که همونطور که من محاسبه کردم و بنا به اطلاعات خودم که شایدم اشتباه باشه :

    سوال 23 گزینه یک
    سوال 34 رو من پاسخ ندادم
    سوال 40 هم گزینه یک میشه
    و سوال 41 هم گزینه 3 میشه

    فقط چند تا سوال از دوستان داشتم که اگه اطلاع داشتید خوشحال میشم پاسخ بدید:
    سوال 9 گزینه 4 صحیح است؟
    سوال 13 گزینه 4 درست است؟
    سوال 14 گزینه 1 صحیح است؟
    سوال 20 ضریب شیر گزینه یک صحیح است؟
    سوال 47 ایا گزینه 2 یعنی 3000 صحیح است؟

    • سوال 47 جواب میشه 3600(سوال تلفیقی مبحث 19 و 14) 3600=3000*1.2

      سوال 20 رو منم همینجوری بدست آوردم و البته یخرده شک داشتم ولی بعیده جور دیگه ای باشه، شما نظر دیگه ای دارید ؟

      سوال 9 واللا محورهای افقی و عمودی توشکل برعکس نمودارهای سایکرومتریک عادیه ؛ منم بدون توجه به این موضوع گزینه 4 زدم ولی گزینه 1 درسته احتمالا

      13و14 رو حل نکردم

    • مرسی امید جان….20 رو مطمئنم 1 میشه….14 رو شک دارم

  69. سلام پاسخنامه مکانیک اشکالاتی داره
    سوال 53: گزینه 4: 35-10 نه 6
    سوال 47: گزینه 4: حداکثر رو خواست و باید بیست در صد مبحث 19 رو اضافه کنیم
    39: گزینه 2 . مبحث 14 صفحه 21 و عینا متن کتابه
    25: گزینه 3 صفحه 87 مبحث 16

  70. سلام دوستان

    خواهشمندم اگر کسی سوالات معماری نظارت، گروه A را دارد، ارسال نماید.

    با تشکر.

    • دوستان سوال 58 توان مصرفی با دبی جرمی نسبت مستقیم دارد و جواب 1.61 میشود نظر شما چیست؟ آخه در کتاب داریوش هادی زاده همچنین مسئله ای را حل کرد.

      • منم دقیقا از رو همون نوشتم که اشتباهه…یه توان سه هم میخاس.
        اتفاقا یه سوالم بود در مورد ضریب انتقال حرارت که جواب 1.39 میشد ولی اینم چون هادیزاده غلط حل کرده بود منم به اشتباه افتادم…

  71. کاش از دوستان کسی بود که پاسخ سوالای ضریب شیر دو راهه و سوال نمودار سایکرومترک رو دقیق میدونست.

  72. abi.saieh@yahoo.com

    بچه های تاسیسات مکانیکی اگه سوال 16و18و23 و حل کردید راه حلتون و بذارید لطفاااااااااااااااااا

    • سوال 16 ابتدا دبی رو از ضرب سرعت در مساحت پیدا کن و بعد بزارش تو فرمول هوارسان ها تا ظرفیت بدست محسوس بدست بیاد و بعد جواب رو بزار تو رابطه :
      بار محسوس تقسیم بر کل برابر 0.87
      که جواب فکنم 44.7

      سوال 23 هم از رابطه بازده ایرواشر برو و باز تو رابطه هوارسان بزار که فکنم یک بشه

  73. كسي راه حل هود چهارطرفه را دارد؟

    • هود فقط نکتش اینه که باید به ابعاد هر چهار گوشه 15سانت اضافه کنی و بعد سطح حاصله رو در جدول هود چهارطرفه مبحث 14 ضرب کنی…همین

  74. سلام..اگر کسی دفترچه ازمون محاسبات عمران گروه Dرا داره ممنون میشم برام ایمیل کنه.

  75. سلام.
    اگر کسی دفترچه کدdمحاسبات را برام ایمیل کنه ممنون میشم.

  76. دوستان سوالای 14و 23 به نظر مشکل دارن ….اگه کسی جوابای قطعی رو میدونه لطفا بگه

  77. آقای امید اگه می شه حل سوالات 16و18و21 بذارید.ممنون

  78. با تشکر از زحمات مدیران سایت برای گذاشتن پاسخ تشریحی سوالات اما به نظرم جواب سوال 6 با توجه به مبحث 17 صفحه 32 برای لوله اصلی باید 1 اینچ در نظر بگیریم
    جواب سوال 25 نیز بیشتر از 15 درست است طبق م ۱۶ ص ۸۷
    استدلالتون برای سوال 53 جالبه, در صورتی که طبق 16-4-3-5 پ و جداول صفحه بعد برای حداکثر فشار پشت شیرها در حال بسته ذکر نشده . شما هم در محاسباتتون افت فشار را نیز در نظر گرفتین در صورتی که استدلال شما رو قبول کنیم جواب 35 متر میشه

    • سوال 6 تکرار سوال 18 ابان ماه 93 هستش و سوال 53 دقیقا تکرار سوال 13 , 18 ابان ماه 93 می باشد دفترچه 301A

  79. کاش سوالی حذف شه و احتمال قبولیمون بالا بره

  80. با سلام. میخواستم بدونم که پاسخ تاسیسات برقی رو چه کسی نوشته و تا چه حد درسته؟ ممنون.

  81. دوستان کسی جواب سوال 44 را میدونه؟
    همین u1=u2>u3 که اینجا زده درسته؟

  82. با سلام جواب سوالات اجرا معماری 40 تاش که درست زدم رو میذارم تو سایت
    سوال جواب
    1 2
    2 4
    3 2
    4 3
    5 3
    6 1
    7 3
    8 4
    9 1
    10 2
    11 4
    12 2
    13 3
    14 4
    15 2
    16 3
    17 1
    18 3
    19 3
    20 1
    21 3
    23 1
    24 1
    25 2
    26 4
    27 1
    29 4
    31 2
    33 2
    35 2
    36 3
    37 1
    41 2
    42 4
    43 2
    45 2
    46 3
    51 2
    54 1

    • سلام علی جان از کجا مطمئنی که 40 تا رو درست جواب دادی؟
      باتشکر

      • سلام از روی متن مباحث
        که همگی رو پیدا کردم

        • داداش سوال 19 مگه هر 25 نفر یه سرویس نباید باشه؟ خو 80 نفر میشه 4 تا دیگه
          سوال 54 رو مطمئنی درسته؟ پیدا کردی دقیقا؟ منم همینو زدم اما یه سرچ که تو گوگل زدم آورد انگار که گزینه 3 درست باشه

          • رحیم جان سوال 19 گفته حداقل چند توالت یعنی به ازای هر 25 نفر 1 توالت پس 75 نفر 3 توالت حداقلشه ، حداکثرش میشه 4 تا
            سوال 54 هم دقیقا عین سوال اجرا سال قبله یعنی عدم تسلیم اظهارنامه مشمول جریمه میشه

  83. با سلام در مورد سوالات محاسبات رشته عمران 2 سوال اشکال داره که باید حذف بشه
    1:سیلوی بتنی که برش پایه حداقل خواسته نه برش پایه رو.
    2:سوال مربوط به شالوده هستش که هم گزینه 1 درست هم گزینه 4

  84. دوستان در سایت پوران پژوهش جوان پاسخنامه تشریحی البته با چندتا اشکال جزیی موجوده.. واقعا دستشون درد نکنه

  85. همگی دوستان لطفا توجه کنید بهتره همه سوالا (حتی اونایی که خودمون نزدیم) رو چک کنیم تا اگه میشد اعتراض کنیم …میدونید که هر سوالی غلط باشه نمره اش رو به همه میدن چه اونایی که جواب دادن و چه اونایی که جواب رو نزدن…لطفا همه اینکارو بکنید تا شانس قبولی بالا بره…

  86. سلام خسته نباشید خیلی ممنون میشم اگه سریعتر پاسخنامه نقشه برداری رو توی سایتتون بذارید. با تشکر

  87. مهندسین عزیز، سوال انشعاب فاضلاب دوجواب درست دارد، کمتر از 45 درجه و بیشتر از 15 درجه
    سوال سینما هم 3000 و 3600 میتونه درست باشه
    لطفا در.زمان اعتراض پیگیری کنیم

    • دقیقا سوال اول جدا از اینکه در کتاب به هر 2 جواب اشاره کرده است نباید به این شکل مطرح میشد چون مانند این است که بگویم 20 از 15 بیشتر است و از 45 کمتر است !!! خب معلومه هر 2 درست هستند و همچنین سوال دوم که متن سوال به نظرم ناقص بود چرا که باید درمتن اشاره ی به تهویه مکانیکی بدون بازیافت میشد ( نه فقط تنها کلمه بازیافت )

  88. ممنون از زحمات شما

  89. سوالات طراحی خوب بود مثل ازمون مرداد اسون نبود که همه بتونند بکشند و خشک و تر با هم بسوزند به نظر بنده سطح سوال باید یک ذره بالا باشه تا محک اصلی معلوم بشه

  90. ذوالفقار جعفری

    با تشکر از جوابهای نظام مهندسی برق بهمن 94 لازم دیدم توضیح کوچکی بدهم.
    در سوال 28 جواب در هر دو حالت قطع یا وصل بودن کلید کوپلاژ QA1=QA2=48.1KA
    در سوال 29 درحالت قطع کلید کوپلاژ QB1=QB2=48.1
    و درحالت وصل بودن کلید کوپلاژ QB1=QB2=96.2

  91. سلام دوستان کسی میدونه چطور باید این سوالای سری A رو با سری های دیگه مثلا من که B بودم، تطبیق بدیم؟ چون من فقط شماره سوال ها و جواب رو بیرون آوردم اصلا یادم نیست که ترتیب سوال هام چطوری بود

  92. مهندس جهانشیری

    بچه های نقشه برداری چه گناهی دارن آخه؟
    چرا جواب ها نمیاد؟
    خیلی سخت بود.

  93. سلام .من سوالات شهرسازي رو دارم.اما راجبه همه پاسخ ها مطمئن نيستم.مايل هستيد براتون بفرستم؟

  94. سوال ۳۳ نظارت معماری پاسخش رو اشتباه زدین .چون گفته ساختمان با مصالح بنایی .شما جواب صفحه ۵۵ رو مال ساختمان محصور شده با کلاف رو زدین .لطفا اصلاح بفرمائین
    در الزامات عمومی صفحه ۲۷ شماره ۵ گفته که اگه دیوار و تیغه همزمان ساخته نشده باشند عنصر قائم باید تعبیه شود. پس گزینه ۲ صحیح است
    مبحث ۸ صفحه ۲۷ شماره ۵

  95. سلام. بابت زحمت زیادی که از جمع آوری این مجموعه کشیدین ازتون خیلی خیلی ممنونم. خسته نباشید و سپاس

  96. انصافا سوالات به زمان بیشتر از ۳ ساعت نیاز داشت در حالی که سوالات برق ۳ ساعت وقت داشت انهم با ۴ مساله

  97. رویا ابراهیم پور

    سلام
    کسی اطلاع داره سوالات و پاسخنامه رو کی میگذارن روی سایت؟

    • سلام
      دفترچه و کلید سوالات آزمون مرداد رو دو هفته بعد گذاشته بودن؛فعلا چیزی اعلام نکردن نهایتا تا هفته دیگه باید اعلام بشه …

  98. میشه نظرتون را راجع به ازمون برق بگین.

  99. آزمون برق بسیار ساده تر از آزمونهای حداقل سه دوره قبل بود.با یک مطالعه خوب و دقت میشد بیش از 40 سوال رو جواب داد.

  100. دفترچه و کلید سوالات رو گذاشتن

  101. http://inbr.ir/spage/uspage.aspx?id=274

    دفترچه و کلید سوالات آزمون

  102. salam doostan/bade 4 dore sherkat dar azmoonha belakhare in dore be omide khoda ghabool misham/man ba nazare doostemoon movafegham in dore bargh vaghean sade bood.too 3 dore ghabli ba in ke kelas rafte boodamhata be nomre 40 ham nemiresidam ama in dafe balaye 60 migiram.

  103. من قبول شدم .خدا رو شکر نظارت معماری 53 میشم .

  104. دوستان مکانیک اعتراض به سوالات 25 و 47 فراموش نشه

  105. سلام دوستان رشته تاسیسات برقی لطفا در مورد سوال ۶۰ اعتراض نمایید
    حتی اگر نزدید سوال ایراد دارد گزینه ۲ و ۳ صحیح است و یک بدون افزایش جریان کلید مینیاتوری نمیتواند تاثیر داشته باشد در صورت قبول اعتراض نمره برای همه اعمال می گردد

  106. رفقای معماری نظارت
    اعتراض به سوال 56
    سوال 56 گزینه 1 درست هست ولی تو کلید آزمون گزینه 4 رو انتخاب کرده

  107. سلام دوستان مکانیک.خواهشمند است یه همفکری کنیم در مورد سوالاتی که باید اعتراض بزنیم.

    • آقا امیر تو روخدا بچه های مکانیکی رو جم کن اعتراض کنیم چرا هیچکس اعتراض نداره همه فک کنم قبول میشن.

      • اعتراض دارن ولی یکم باید وقت بذاریم همه سوالا بررسی بشه که چیزی جا نمونه.وقت زیادی نداریم.سوال 47 را باید اعتراض بزنیم

      • چشم سعی خودم رو می کنم…

  108. سوال 6 تاسیسات مکانیکی میشه 3/4 اینچ نه 1 !!!!!

    • چون قطر لوله ی “اصلی” گازو خواسته حداقل باید “یک اینچ” باشه گرچه از جدول سه چهارم بدست بیاد.

  109. دوستان تاسیسات مکانیکی به نظرم سوالات 14 – 21 – 25- 35 -47 و 48 باید اعتراض زده شن و نمره شون به همه داده بشه. لطفا نظرتونو بگید و اعتراض بزنید تا نمره اش به همه داده بشه.

  110. دوستای تاسیسات مکانیکی لطفا سوالای زیر رو اعتراض بزنید تا نمره مثبنش به همه داده شه
    در ضمن تا وقت اعتراض هست لطف کنید سربعتر نظرتونو بگید….

    14: سوال ناقص است و باید ضریب عملکرد راندمان چیلر داده شود
    21: گزینه های 2و 4 میتونن درست باشن و نمره ی این سوال باید به همه داده شه
    25: گزینه های 3و4 میتونن درست باشن و نمره ی این سوال باید به همه داده شه
    35: گزینه های 1و2 میتونن درست باشن و نمره ی این سوال باید به همه داده شه
    47: گزینه های 2و4 می تونن درست باشن و نمره ی این سوال باید به همه داده شه
    48: گزینه های 1و2 می تونن درست باشن و نمره ی این سوال باید به همه داده شه

    • سلام بایس با استدلال نوشته بشه آقا امیر وگرنه تاثیر نمیدن.توروخدا یکاری بکنین مرداد خیلی سایتا فعال بودن اما الان نه

    • 35 مکانیک مشکلی نداره،ولی 25 و 47 قطعا دو گزینه درست دارن

  111. بچهای تاسیسات مکانیکی
    ی درخواست اعتراض با استدلال بنویسه ما هم اونو میفرستیم
    هرچند خیلی هم تاثیر نداره…

  112. تا 24ام بیشتر فرصت نداریم لطفا با استدلال بنویس بی زحمت آقا امیر

  113. ۱۴: سوال ناقص است و باید ضریب عملکرد راندمان چیلر داده شود.

    ۲۱: گزینه های ۲و ۴ میتونن درست باشن و نمره ی این سوال باید به همه داده شه

    سوال ۲۵ جدا از اینکه در کتاب به هر ۲ جواب اشاره کرده است صفحه ۸۷ مبحث شونزده و صفحه ۷۳مبحث شونزده، هردو تاش درسته بیش از پونزده درجه و کمتر از چهل وپنج درجه.نباید به این شکل مطرح میشد چون مانند این است که بگویم ۲۰ از ۱۵ بیشتر است و از ۴۵ کمتر است !!! خب معلومه هر ۲ درست هستند

    ۳۵: گزینه های ۱و۲ میتونن درست باشن و نمره ی این سوال باید به همه داده شه

    همچنین سوال ۴۷ که متن سوال به نظرم ناقص بود چرا که باید درمتن اشاره ی به تهویه مکانیکی بدون بازیافت میشد ( نه فقط تنها کلمه بازیافت( گزینه های ۱و۲ می تونن درست باشن و نمره ی این سوال باید به همه داده شه

  114. دوستان کجایید همفکری کنید آقاامیر استدلال سوال 21 و 35 روبگید

  115. سوال 14 را هم موافقم

  116. بچه ها همگی یک اعتراض درستی بزنیم بتونیم سوالات را حذف کنیم با اون وقت کم و مسئله های زیاد

  117. دوستان اگه اعتراض به یک یا چند سوالی زیاد باشه اون سوال را حذف می کنن

  118. دوستان با این بی حالی شما هیچ جوابی دریافت نخواهید کرد

  119. دوستا لطفا صبر کنیم یکی دو روز تا سوالای بیشتری رو بتونیم اعتراض بزنیم

  120. لطفا بچه ها استدلال بقیه رو بگید لطفاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  121. آقا محمود من کتابا پیشم نیس لطفا استدالالا رو بگید

  122. بچه ها در مورد سوال 14 و 25 منم موافقم

  123. سوال 35 (تاسیسات مکانیکی)
    با توجه به جدول ص 167، گزینه ی 1 هم می تونه درست باشه،

  124. سوال 21 (تاسیسات مکانیکی)
    با توجه به راه حل زیر گزینه ی 2 هم می تواند درست باشد:

    دبی هوا=2000 cfm
    A=18*12/144=1.5 برحسب فوت مربع
    V=2000/1.5= 1333fpm سرعت

    با استفاده از جداول طراحی کانال قطر مدور 16 اینچ برای کانال مورد نظر 18*12 می باشد.
    سپس با استفاده از جدول محاسبه ی cfm و قطر در کانال مدور 2000cfm و قطر 16 اینچ، افت 0.32 به دست می آید.

  125. سوال 25 هم که دوستا توضیح کافی دادن

  126. سوال 47 تاسیسات مکانیکی:
    با توجه به 14-4-2 مبحث 14و19 ص 42 ، گزینه های 2و4 صحیح هستند.
    سالن سینما فوت مکعب در دقیقه 7.5 و 400*7.5=3000
    توضیح متن سوال کافی نیست و اساسا استفاده از اطلاعات دو بحث برای حل یک تست صرفا با آوردن یک عبارت استفاده نکردن از سیستم بازیافت انرژی خصوصا در ترکیب مباحث 14و 17و 19 که مغایرت هایی را دارندصحیح نیست و باعث گمراهی مهندسان خواهد شد. پس گزینه ی 4 هم می تواند براساس مبحث 19 صحیح باشد.

  127. نوشتم 400 ضربدر 7.5 مساوی 3000

    • داداش امیر سوال 21 شماره صفحاتشم میشه بگذارید همین طراحی کانا و اعدادی که استفاده کردید چون برا اعدادش شمارع صفحه و شماره جداولشو نذارید اونا هم تنبل نمیرن نگاش کنن بنابراین بی زحمت شماره جداول اعداد وصفحاتی که استفاده کردید و بگذارید

      • برادر انیشتن ، این جواب رو از یه سایت دیدم بعید می دونم جداولی که گفته تو کتابای مباحث باشن….احتمال زیاد از جداول خارج از مباحث برداشت کرده

  128. سوال 48 تاسیسات مکانیکی:
    اولا که عرض نوار در صورت سوال داده نشده و این اشکال اول این سوال است. ثانیا در کتاب هم در هیچ جایی اشاره به عرض نوار نکرده است. به هر حال اگر عرض نوار را 5 cm بگیریم با توجه به راه خل زیر و گفته های کتاب، گزینه ی 1 درست به دست می آید.

    با نوارپیچی 50%، مقدار پیشروی نوار در طول لوله برای n دور نوارپیچی برابر می شود با:
    مقدار پیشروی نوار=5 + (n-1)*2.5
    2.5 ضربدر N-1 به علاوه 5
    پس برای 20 متر یا 200 سانتی متر لوله طبق فرمول به دست امده داریم:
    200=5 + (n-1)*2.5
    پس N=799 دور نوار به دست میاید. چون محیط لوله برابر 15.96 سانتی متر میشود، پس 799*15.96=127.5 متر نوار لازم می شود،
    حتی اگر طبق گفته ص 48 مبحث 17، در محل اتمام نوارپیچی سه دور دیکر هم بپیچانیم (و اگر منظور در دو سر لوله هم باشو و 6 دور دیگر هم بپیچانیم) میشود مجموعا 805 دور و جواب 128.5 متر نوار به دست می آید که باز هم گزینه ی 1 درست به دست می آید.

    در کل این سوال دارای اشکالات زیادی است و باید نمره ی آن به همه داده شود.

    • سوال 14ناقص است و باید ضریب عملکرد راندمان چیلر داده شود.

      ۲۱: گزینه های ۲و ۴ میتونن درست باشنسوال ۲۱ (تاسیسات مکانیکی)
      با توجه به راه حل زیر گزینه ی ۲ هم می تواند درست باشد:
      دبی هوا=۲۰۰۰ cfm
      A=18*12/144=1.5 برحسب فوت مربع
      V=2000/1.5= 1333fpm سرعت
      با استفاده از جداول طراحی کانال قطر مدور ۱۶ اینچ برای کانال مورد نظر ۱۸*۱۲ می باشد.
      سپس با استفاده از جدول محاسبه ی cfm و قطر در کانال مدور ۲۰۰۰cfm و قطر ۱۶ اینچ، افت ۰٫۳۲ به دست می آید.

      سوال ۲۵ جدا از اینکه در کتاب به هر ۲ جواب اشاره کرده است صفحه ۸۷ مبحث شونزده و صفحه ۷۳مبحث شونزده، هردو تاش درسته بیش از پونزده درجه و کمتر از چهل وپنج درجه.نباید به این شکل مطرح میشد چون مانند این است که بگویم ۲۰ از ۱۵ بیشتر است و از ۴۵ کمتر است !!! خب معلومه هر ۲ درست هستند

      ۳۵: گزینه های ۱و۲ میتونن درست باشن با توجه به جدول ص ۱۶۷، گزینه ی ۱ هم می تونه درست باشه،و نمره ی این سوال باید به همه داده شه و نمره ی این سوال باید به همه داده شه

      همچنین سوال ۴۷ که متن سوال به نظرم ناقص بود چرا که باید درمتن اشاره ی به تهویه مکانیکی بدون بازیافت میشد ( نه فقط تنها کلمه بازیافت( گزینه های ۱و۲ می تونن درست باشن و نمره ی این سوال باید به همه داده شه
      سوال ۴۷ تاسیسات مکانیکی:
      با توجه به ۱۴-۴-۲ مبحث ۱۴و۱۹ ص ۴۲ ، گزینه های ۲و۴ صحیح هستند.
      سالن سینما فوت مکعب در دقیقه ۷٫۵ و ۴۰۰*۷٫۵=۳۰۰۰
      توضیح متن سوال کافی نیست و اساسا استفاده از اطلاعات دو بحث برای حل یک تست صرفا با آوردن یک عبارت استفاده نکردن از سیستم بازیافت انرژی خصوصا در ترکیب مباحث ۱۴و ۱۷و ۱۹ که مغایرت هایی را دارندصحیح نیست و باعث گمراهی مهندسان خواهد شد. پس گزینه ی ۴ هم می تواند براساس مبحث ۱۹ صحیح باشد.

      سوال ۴۸ تاسیسات مکانیکی:
      اولا که عرض نوار در صورت سوال داده نشده و این اشکال اول این سوال است. ثانیا در کتاب هم در هیچ جایی اشاره به عرض نوار نکرده است. به هر حال اگر عرض نوار را ۵ cm بگیریم با توجه به راه خل زیر و گفته های کتاب، گزینه ی ۱ درست به دست می آید.
      با نوارپیچی ۵۰%، مقدار پیشروی نوار در طول لوله برای n دور نوارپیچی برابر می شود با:
      مقدار پیشروی نوار=۵ + (n-1)*2.5
      ۲٫۵ ضربدر N-1 به علاوه ۵
      پس برای ۲۰ متر یا ۲۰۰ سانتی متر لوله طبق فرمول به دست امده داریم:
      ۲۰۰=۵ + (n-1)*2.5
      پس N=799 دور نوار به دست میاید. چون محیط لوله برابر ۱۵٫۹۶ سانتی متر میشود، پس ۷۹۹*۱۵٫۹۶=۱۲۷٫۵ متر نوار لازم می شود،
      حتی اگر طبق گفته ص ۴۸ مبحث ۱۷، در محل اتمام نوارپیچی سه دور دیکر هم بپیچانیم (و اگر منظور در دو سر لوله هم باشو و ۶ دور دیگر هم بپیچانیم) میشود مجموعا ۸۰۵ دور و جواب ۱۲۸٫۵ متر نوار به دست می آید که باز هم گزینه ی ۱ درست به دست می آید.
      در کل این سوال دارای اشکالات زیادی است و باید نمره ی آن به همه داده شود.

  129. دوستای تاسیسات مکانیک چون دیگه فرصت خاصی نمونده، لطف کنید سریعتر نظراتتونو بنویسید تا به یک نتیجه ی واحد برا اعتراض برسیم…

  130. خوبه دستت درد نکنه داداش

    • قربون شما….لطف کنید خودتونم تو سایت های دیگه این ها رو نشر بدید..

  131. فردا بیستو سومه زودتر بفرستین

  132. بچه ها متن بالا جمع آوری سوالات باتوجه به زحمات آقا امیر تو سایتای مختلف پخش کنین تا همه اعتراض کنن.ممنون

  133. بچه ها من همینو میفرستم

  134. متن اعتراضو اولش بچه ها اینو بنویسین:
    در خصوص آزمون تاسيسات مکانیکی مرداد ٩٤ (دفترچه A ) اینجانبان یعنی تعداد زيادي از شركت كنندگانی که به شدت به دنبال استردادحق قبولی خود به دلیل نیاز فراوان به قبولی در این ازمون و کسب پروانه اشتغال هستیم نسبت به طرح سوالات و استاندارد نبودن سوالات و نبود وقت كافي براي اين نوع سوالات اعتراض داريم و همچنين نحوه تغييرسبک طراحی آزمون و تكيه کردن به مباحث غيرمکانیکی حق دوستان و تحصيلكرده هاي شركت كننده در اين ازمون را به نحوزیادی ضايع و هدر داده است و با توجه به کلید اولیه اعلام شده که امید داریم تغییرات اساسی در ان (به جهت استرداد تضعیف حق صورت گرفته) صورت پذیرداين ازمون سر شار از نااميدي براي همه ما بوده بدينوسيله از مسولين ذيربط خواهشمنديم نسبت به بررسي مشكلات ما در زمينه اعتراض به ازمون و یاحداقل به عنوان یک راه کارپیشنهادی کاهش نمره قبولی اقدامات لازم را مبذول فرماييد. ما برای قبولی در این امتحان هزینه کردیم اما با سوالات بسیار پیچیده در سر جلسه واقعا نا امید شدیم که چرا ما کشور مسلمانیم و بایس با یه امتحانی که امید جوانان به این امتحان است با طرح سوالات گنگ و ابهام پدیر بخواهیم با سرنوشتمان بازی کنیم.خواهشا به این اعتراضات رسیدگی کنید و مارا نا امید نکنید.امیدوارم صدای ما به گوش مسولین برسد.

  135. داداش امیر سوال ۲۱ شماره صفحاتشم میشه بگذارید همین طراحی کانا و اعدادی که استفاده کردید چون برا اعدادش شمارع صفحه و شماره جداولشو نذارید اونا هم تنبل نمیرن نگاش کنن بنابراین بی زحمت شماره جداول اعداد وصفحاتی که استفاده کردید و بگذارید

    • برادر انیشتن ، این جواب رو از یه سایت دیدم بعید می دونم جداولی که گفته تو کتابای مباحث باشن….احتمال زیاد از جداول خارج از مباحث برداشت کرده

  136. عزیزان تاسیسات مکانیکی ، در مورد کمبود وقت و کاهش حد نصاب نمره قبولی با برادر انیشتن موافقم

  137. مسأله های آزمون خیلی زیاد بودن و هر جور حساب کنید، نمی شد تو اون وقت جوابشونو داد… خواهشا همه به طور جدی مسأله کمبود وقت رو بنویسید….آزمون مکانیک هم باید مثل برقی ها حداقل نیم ساعت بیشتر شه….

  138. من خواهرم نه برادر داداش امیر

  139. با سلام و احترام

    در خصوص آزمون تاسیسات مکانیکی مرداد ٩۴ (دفترچه A ) اینجانبان یعنی تعداد زیادی از شرکت کنندگانی که به شدت به دنبال استردادحق قبولی خود به دلیل نیاز فراوان به قبولی در این ازمون و کسب پروانه اشتغال هستیم نسبت به طرح سوالات و استاندارد نبودن سوالات و نبود وقت کافی برای این نوع سوالات اعتراض داریم و همچنین نحوه تغییرسبک طراحی آزمون و تکیه کردن به مباحث غیرمکانیکی حق دوستان و تحصیلکرده های شرکت کننده در این ازمون را به نحوزیادی ضایع و هدر داده است و با توجه به کلید اولیه اعلام شده که امید داریم تغییرات اساسی در ان (به جهت استرداد تضعیف حق صورت گرفته) صورت پذیرداین ازمون سر شار از ناامیدی برای همه ما بوده بدینوسیله از مسولین ذیربط خواهشمندیم نسبت به بررسی مشکلات ما در زمینه اعتراض به ازمون و یاحداقل به عنوان یک راه کارپیشنهادی کاهش نمره قبولی اقدامات لازم را مبذول فرمایید. ما برای قبولی در این امتحان هزینه کردیم اما با سوالات بسیار پیچیده در سر جلسه واقعا نا امید شدیم که چرا ما کشور مسلمانیم و بایس با یه امتحانی که امید جوانان به این امتحان است با طرح سوالات گنگ و ابهام پدیر بخواهیم با سرنوشتمان بازی کنیم.خواهشا به این اعتراضات رسیدگی کنید و مارا نا امید نکنید.امیدوارم صدای ما به گوش مسولین برسد.متن اعتراض به صورت زیر می باشد:

    سوال (14A) :)) سوال ناقص است.
    سوال 14ناقص است و باید ضریب عملکرد راندمان چیلر داده شود.

    سوال (21A) :))هم گزینه 2و هم گزینه 4 صحیح است . کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه 4 را انتخاب کرده، است .با وجود اینکه گزینه 2 هم قطعا درست میابشد.
    گزینه های ۲و ۴ قطعا میتوانند درست باشند سوال ۲۱ (تاسیسات مکانیکی)
    در پاسخنامه گزینه 4سازمان اعلام کرده است اما
    با توجه به راه حل زیر گزینه ی ۲ هم قطعا می تواند درست باشد:
    دبی هوا=۲۰۰۰ cfm
    A=18*12/144=1.5 برحسب فوت مربع
    V=2000/1.5= 1333fpm سرعت
    با استفاده از جداول طراحی کانال قطر مدور ۱۶ اینچ برای کانال مورد نظر ۱۸*۱۲ می باشد.
    سپس با استفاده از جدول محاسبه ی cfm و قطر در کانال مدور ۲۰۰۰cfm و قطر ۱۶ اینچ، افت ۰٫۳۲ به دست می آید.
    این سوال دچار مشکل است. شما مرجع محترم رسیدگی کننده به اعتراض ،حتما اعتراضات زیادی که به این سوال شده است را در سایتهای علمی ومعتبر شنیده اید ویا اگر نشنیده اید احتمالا در همین متنها ی اعتراض به دستتان رسیده است.لطفا ترتیب اثر دهید.و اجازه ندهیدکه در اثر اشتباه سهوی پیش امده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد بالابردن سطح سوال(پیچاندن علمی که بنابر سنجش سطح علمی مهندسین صورت گرفته است) را داشته ولی به صورت سهوی ابهامی در سوال افتاده است و حتی گزینه صحیح وجود ندارد. حق ما مهندسان پایمال شود و لطفاحق از بین رفته را به ما برگردانید و رسیدگی کنید.

    سوال (25A ) : )) دوجواب صحیح دارد، کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه 3 را انتخاب کرده، است .با وجود اینکه گزینه 4 هم قطعا درست میابشد.

    سوال ۲۵ جدا از اینکه در کتاب به هر ۲ جواب اشاره کرده است صفحه ۸۷ مبحث شانزده و صفحه ۷۳مبحث شانزده، هردو تاگزینه 3و 4 درست می باشد. بیش از 15درجه و کمتر از 45 درجه. نباید به این شکل مطرح میشد و نشان میدهد دقت طراح سوال کم بوده است و شرکنندگان را دچار ابهام کرده است.چون مانند این است که بگویم ۲۰ از ۱۵ بیشتر است و از ۴۵ کمتر است !!! خب معلوم است که هر دو درست هستند.
    شما مرجع محترم رسیدگی کننده به اعتراض ،حتما اعتراضات زیادی که به این سوال شده است را در سایتهای علمی ومعتبر شنیده اید ویا اگر نشنیده اید احتمالا در همین متنها ی اعتراض به دستتان رسیده است…لطفا ترتیب اثر دهید.

    سوال (35A ): )) دوجواب صحیح دارد، کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه 2 را انتخاب کرده، است .با وجود اینکه گزینه 1 هم قطعا درست میابشد.

    گزینه های ۱و۲ قطعا میتوانند درست باشند با توجه به جدول ص ۱۶۷، گزینه ی ۱ هم قطعا می تواند درست باشه، و نمره ی این سوال باید به همه داده بشود.
    از نظر ما مهندسان و بدون شک تعداد مهندسینی که شاید از امکان اعتراض به کلیدها باخبر نباشند ولی هم عقیده با ما هستند این سوال مستحق اعتراض وحذف شدن می باشد!لطفا اجازه ندهید حق قبولی ما با ردشدن نابجا و در اثر اشتباه سهوی پیش امده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد بالابردن سطح سوال(پیچاندن علمی)را داشته ولی به صورت سهوی ابهامی در سوال افتاده است پایمال شود و حق از بین رفته را به ما برگردانیدلطفا رسیدگی کنید.

    سوال (:47A) ))جواب صحیح دو گزینه می باشد. کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه 4 را انتخاب کرده، است .با وجود اینکه گزینه 2 هم قطعا درست میابشد.
    همچنین سوال ۴۷ که متن سوال قطعا ناقص بود چرا که باید درمتن اشاره ی به تهویه مکانیکی بدون بازیافت میشد ( نه فقط تنها کلمه بازیافت( گزینه های 2و4 می توانند درست باشند و نمره ی این سوال باید به همه داده شه
    وهمچنین با توجه به ۱۴-۴-۲ مبحث ۱۴و۱۹ ص ۴۲ ، گزینه های ۲و۴ صحیح هستند.
    سالن سینما فوت مکعب در دقیقه ۷٫۵ و ۴۰۰*۷٫۵=۳۰۰۰
    توضیح متن سوال کافی نیست و اساسا استفاده از اطلاعات دو بحث برای حل یک تست صرفا با آوردن یک عبارت استفاده نکردن از سیستم بازیافت انرژی خصوصا در ترکیب مباحث ۱۴و ۱۷و ۱۹ که مغایرت هایی را دارندصحیح نیست و باعث گمراهی مهندسان خواهد شد. پس گزینه ی ۴ هم می تواند براساس مبحث ۱۹ صحیح باشد.
    که در صورت سوال به آن اشاره نشده است و این سوال ابهام دارد. رسیدگی کننده به اعتراض محترم ،حتما اعتراضات زیادی که به این سوال شده است را در سایتهای علمی ومعتبر شنیده اید ویا اگر نشنیده اید احتمالا در همین متنها ی اعتراض به دستتان رسیده است…لطفا ترتیب اثر دهید.

    سوال (48A ) : )) این سوال باید رسیدگی اساسی شود. در کل این سوال دارای اشکالات زیادی است .و بایس حذف شود و نمره آن به همه داده شود.
    اولا که عرض نوار در صورت سوال داده نشده و این اشکال اول این سوال است. ثانیا در کتاب هم در هیچ جایی اشاره به عرض نوار نکرده است. به هر حال اگر عرض نوار را ۵ cm بگیریم با توجه به راه خل زیر و گفته های کتاب، گزینه ی ۱ درست به دست می آید.
    با نوارپیچی ۵۰%، مقدار پیشروی نوار در طول لوله برای n دور نوارپیچی برابر می شود با:
    مقدار پیشروی نوار=۵ + (n-1)*2.5
    ۲٫۵ ضربدر N-1 به علاوه ۵
    پس برای ۲۰ متر یا ۲۰۰ سانتی متر لوله طبق فرمول به دست امده داریم:
    ۲۰۰=۵ + (n-1)*2.5
    پس N=799 دور نوار به دست میاید. چون محیط لوله برابر ۱۵٫۹۶ سانتی متر میشود، پس ۷۹۹*۱۵٫۹۶=۱۲۷٫۵ متر نوار لازم می شود،
    حتی اگر طبق گفته ص ۴۸ مبحث ۱۷، در محل اتمام نوارپیچی سه دور دیکر هم بپیچانیم (و اگر منظور در دو سر لوله هم باشو و ۶ دور دیگر هم بپیچانیم) میشود مجموعا ۸۰۵ دور و جواب ۱۲۸٫۵ متر نوار به دست می آید که باز هم گزینه ی ۱ درست به دست می آید.
    در کل این سوال دارای اشکالات زیادی است و باید نمره ی آن به همه داده شود.
    اگر به جای این سوال یک سوال از منابع معرفی شده امده بود ان را حل میکردیم. وبا توجه به اینکه میدانید این ازمون رقابتی نیست و صرفا اخذکف50درصد برای قبولی لازم است لذا با حذف عادلانه این سوال لطفا نگزارید اینجانبان که از لحاظ سطح علمی لیاقت اخذ پروانه اشتغال را داریم با این اشتباهات سهوی پیش امده حقمان ضایع شودلطفا رسیدگی کنید.

    متن فوق مورد قبول و تایید مهندسان پایه 1 و پایه 2زیادی که در سراسر کشور عزیزمان ایران به انجام پیچیده ترین کارهای تاسیسات مکانیکی مشغول اند ، قرارگرفته است و اعتراضات را کاملا وارد دانسته اند. لذا برای بار چندم در همین متن خواهشمند هستیم که ترتیب اثردهید و حق از دست رفته را برگردانید. لذا لطفا نگزارید اینجانبان که از لحاظ سطح علمی لیاقت اخذ پروانه اشتغال را داریم با این اشتباهات سهوی پیش امده حقمان ضایع شودلطفا رسیدگی کنید. چون نیاز زیادی به اخذ این پروانه در این تاریخ و به دلیل مشکلات زیادی که در این برهه تاریخی از زمان به دلیل عدم اشتغال با ان مواجهیم، داریم. وبا برگردان حق از دست رفته مان مسیر کار و اشتغال را برای ما ایجاد کنید. با تشکراز حسن توجه شما…

    • بهمن 94 بنوسید تو متن مرداد 94 نوشتم اشتباهی لطفا حواستون باشه اصلاح کنیدددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

  140. بچه ها متن اعتراض بالاروبفرستیدلطفا من همینو میفرستم بجنبین

  141. بچه ها تو متن بهمن 94 بنوسید بالا مرداد 94 نوشتم دقتتتتتت کنید

  142. با سلام و احترام

    در خصوص آزمون تاسیسات مکانیکی بهمن ٩۴ (دفترچه A ) اینجانبان یعنی تعداد زیادی از شرکت کنندگانی که به شدت به دنبال استردادحق قبولی خود به دلیل نیاز فراوان به قبولی در این ازمون و کسب پروانه اشتغال هستیم نسبت به طرح سوالات و استاندارد نبودن سوالات و نبود وقت کافی برای این نوع سوالات اعتراض داریم و همچنین نحوه تغییرسبک طراحی آزمون و تکیه کردن به مباحث غیرمکانیکی حق دوستان و تحصیلکرده های شرکت کننده در این ازمون را به نحوزیادی ضایع و هدر داده است و با توجه به کلید اولیه اعلام شده که امید داریم تغییرات اساسی در ان (به جهت استرداد تضعیف حق صورت گرفته) صورت پذیرداین ازمون سر شار از ناامیدی برای همه ما بوده بدینوسیله از مسولین ذیربط خواهشمندیم نسبت به بررسی مشکلات ما در زمینه اعتراض به ازمون و یاحداقل به عنوان یک راه کارپیشنهادی کاهش نمره قبولی اقدامات لازم را مبذول فرمایید. ما برای قبولی در این امتحان هزینه کردیم اما با سوالات بسیار پیچیده در سر جلسه واقعا نا امید شدیم که چرا ما کشور مسلمانیم و بایس با یه امتحانی که امید جوانان به این امتحان است با طرح سوالات گنگ و ابهام پدیر بخواهیم با سرنوشتمان بازی کنیم.خواهشا به این اعتراضات رسیدگی کنید و مارا نا امید نکنید.امیدوارم صدای ما به گوش مسولین برسد.متن اعتراض به صورت زیر می باشد:

    سوال (۱۴A) :)) سوال ناقص است.
    سوال ۱۴ناقص است و باید ضریب عملکرد راندمان چیلر داده شود.

    سوال (۲۱A) :))هم گزینه ۲و هم گزینه ۴ صحیح است . کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه ۴ را انتخاب کرده، است .با وجود اینکه گزینه ۲ هم قطعا درست میابشد.
    گزینه های ۲و ۴ قطعا میتوانند درست باشند سوال ۲۱ (تاسیسات مکانیکی)
    در پاسخنامه گزینه ۴سازمان اعلام کرده است اما
    با توجه به راه حل زیر گزینه ی ۲ هم قطعا می تواند درست باشد:
    دبی هوا=۲۰۰۰ cfm
    A=18*12/144=1.5 برحسب فوت مربع
    V=2000/1.5= 1333fpm سرعت
    با استفاده از جداول طراحی کانال قطر مدور ۱۶ اینچ برای کانال مورد نظر ۱۸*۱۲ می باشد.
    سپس با استفاده از جدول محاسبه ی cfm و قطر در کانال مدور ۲۰۰۰cfm و قطر ۱۶ اینچ، افت ۰٫۳۲ به دست می آید.
    این سوال دچار مشکل است. شما مرجع محترم رسیدگی کننده به اعتراض ،حتما اعتراضات زیادی که به این سوال شده است را در سایتهای علمی ومعتبر شنیده اید ویا اگر نشنیده اید احتمالا در همین متنها ی اعتراض به دستتان رسیده است.لطفا ترتیب اثر دهید.و اجازه ندهیدکه در اثر اشتباه سهوی پیش امده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد بالابردن سطح سوال(پیچاندن علمی که بنابر سنجش سطح علمی مهندسین صورت گرفته است) را داشته ولی به صورت سهوی ابهامی در سوال افتاده است و حتی گزینه صحیح وجود ندارد. حق ما مهندسان پایمال شود و لطفاحق از بین رفته را به ما برگردانید و رسیدگی کنید.

    سوال (۲۵A ) : )) دوجواب صحیح دارد، کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه ۳ را انتخاب کرده، است .با وجود اینکه گزینه ۴ هم قطعا درست میابشد.

    سوال ۲۵ جدا از اینکه در کتاب به هر ۲ جواب اشاره کرده است صفحه ۸۷ مبحث شانزده و صفحه ۷۳مبحث شانزده، هردو تاگزینه ۳و ۴ درست می باشد. بیش از ۱۵درجه و کمتر از ۴۵ درجه. نباید به این شکل مطرح میشد و نشان میدهد دقت طراح سوال کم بوده است و شرکنندگان را دچار ابهام کرده است.چون مانند این است که بگویم ۲۰ از ۱۵ بیشتر است و از ۴۵ کمتر است !!! خب معلوم است که هر دو درست هستند.
    شما مرجع محترم رسیدگی کننده به اعتراض ،حتما اعتراضات زیادی که به این سوال شده است را در سایتهای علمی ومعتبر شنیده اید ویا اگر نشنیده اید احتمالا در همین متنها ی اعتراض به دستتان رسیده است…لطفا ترتیب اثر دهید.

    سوال (۳۵A ): )) دوجواب صحیح دارد، کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه ۲ را انتخاب کرده، است .با وجود اینکه گزینه ۱ هم قطعا درست میابشد.

    گزینه های ۱و۲ قطعا میتوانند درست باشند با توجه به جدول ص ۱۶۷، گزینه ی ۱ هم قطعا می تواند درست باشه، و نمره ی این سوال باید به همه داده بشود.
    از نظر ما مهندسان و بدون شک تعداد مهندسینی که شاید از امکان اعتراض به کلیدها باخبر نباشند ولی هم عقیده با ما هستند این سوال مستحق اعتراض وحذف شدن می باشد!لطفا اجازه ندهید حق قبولی ما با ردشدن نابجا و در اثر اشتباه سهوی پیش امده در طرح سوال توسط طراح محترم که قصد بالابردن سطح سوال(پیچاندن علمی)را داشته ولی به صورت سهوی ابهامی در سوال افتاده است پایمال شود و حق از بین رفته را به ما برگردانیدلطفا رسیدگی کنید.

    سوال (:۴۷A) ))جواب صحیح دو گزینه می باشد. کلید نظام مهندسی برای این سوال که گزینه ۴ را انتخاب کرده، است .با وجود اینکه گزینه ۲ هم قطعا درست میابشد.
    همچنین سوال ۴۷ که متن سوال قطعا ناقص بود چرا که باید درمتن اشاره ی به تهویه مکانیکی بدون بازیافت میشد ( نه فقط تنها کلمه بازیافت( گزینه های ۲و۴ می توانند درست باشند و نمره ی این سوال باید به همه داده شه
    وهمچنین با توجه به ۱۴-۴-۲ مبحث ۱۴و۱۹ ص ۴۲ ، گزینه های ۲و۴ صحیح هستند.
    سالن سینما فوت مکعب در دقیقه ۷٫۵ و ۴۰۰*۷٫۵=۳۰۰۰
    توضیح متن سوال کافی نیست و اساسا استفاده از اطلاعات دو بحث برای حل یک تست صرفا با آوردن یک عبارت استفاده نکردن از سیستم بازیافت انرژی خصوصا در ترکیب مباحث ۱۴و ۱۷و ۱۹ که مغایرت هایی را دارندصحیح نیست و باعث گمراهی مهندسان خواهد شد. پس گزینه ی ۴ هم می تواند براساس مبحث ۱۹ صحیح باشد.
    که در صورت سوال به آن اشاره نشده است و این سوال ابهام دارد. رسیدگی کننده به اعتراض محترم ،حتما اعتراضات زیادی که به این سوال شده است را در سایتهای علمی ومعتبر شنیده اید ویا اگر نشنیده اید احتمالا در همین متنها ی اعتراض به دستتان رسیده است…لطفا ترتیب اثر دهید.

    سوال (۴۸A ) : )) این سوال باید رسیدگی اساسی شود. در کل این سوال دارای اشکالات زیادی است .و بایس حذف شود و نمره آن به همه داده شود.
    اولا که عرض نوار در صورت سوال داده نشده و این اشکال اول این سوال است. ثانیا در کتاب هم در هیچ جایی اشاره به عرض نوار نکرده است. به هر حال اگر عرض نوار را ۵ cm بگیریم با توجه به راه خل زیر و گفته های کتاب، گزینه ی ۱ درست به دست می آید.
    با نوارپیچی ۵۰%، مقدار پیشروی نوار در طول لوله برای n دور نوارپیچی برابر می شود با:
    مقدار پیشروی نوار=۵ + (n-1)*2.5
    ۲٫۵ ضربدر N-1 به علاوه ۵
    پس برای ۲۰ متر یا ۲۰۰ سانتی متر لوله طبق فرمول به دست امده داریم:
    ۲۰۰=۵ + (n-1)*2.5
    پس N=799 دور نوار به دست میاید. چون محیط لوله برابر ۱۵٫۹۶ سانتی متر میشود، پس ۷۹۹*۱۵٫۹۶=۱۲۷٫۵ متر نوار لازم می شود،
    حتی اگر طبق گفته ص ۴۸ مبحث ۱۷، در محل اتمام نوارپیچی سه دور دیکر هم بپیچانیم (و اگر منظور در دو سر لوله هم باشو و ۶ دور دیگر هم بپیچانیم) میشود مجموعا ۸۰۵ دور و جواب ۱۲۸٫۵ متر نوار به دست می آید که باز هم گزینه ی ۱ درست به دست می آید.
    در کل این سوال دارای اشکالات زیادی است و باید نمره ی آن به همه داده شود.
    اگر به جای این سوال یک سوال از منابع معرفی شده امده بود ان را حل میکردیم. وبا توجه به اینکه میدانید این ازمون رقابتی نیست و صرفا اخذکف۵۰درصد برای قبولی لازم است لذا با حذف عادلانه این سوال لطفا نگزارید اینجانبان که از لحاظ سطح علمی لیاقت اخذ پروانه اشتغال را داریم با این اشتباهات سهوی پیش امده حقمان ضایع شودلطفا رسیدگی کنید.

    متن فوق مورد قبول و تایید مهندسان پایه ۱ و پایه ۲زیادی که در سراسر کشور عزیزمان ایران به انجام پیچیده ترین کارهای تاسیسات مکانیکی مشغول اند ، قرارگرفته است و اعتراضات را کاملا وارد دانسته اند. لذا برای بار چندم در همین متن خواهشمند هستیم که ترتیب اثردهید و حق از دست رفته را برگردانید. لذا لطفا نگزارید اینجانبان که از لحاظ سطح علمی لیاقت اخذ پروانه اشتغال را داریم با این اشتباهات سهوی پیش امده حقمان ضایع شودلطفا رسیدگی کنید. چون نیاز زیادی به اخذ این پروانه در این تاریخ و به دلیل مشکلات زیادی که در این برهه تاریخی از زمان به دلیل عدم اشتغال با ان مواجهیم، داریم. وبا برگردان حق از دست رفته مان مسیر کار و اشتغال را برای ما ایجاد کنید. با تشکراز حسن توجه شما…

    • به کجا بایر فرستاد؟من با یه سوال دارم میافتم.سوالاتش خیلی مبهم بود.اینا دلیل نمیشه کسی مطلبو بلد نیست.سازمان سنجش کرم داره میریزه.مثل کنکور ما دهه شصتیا

  143. این متنو نفرستد اشکال داره
    اولا سوال 14 مگه نمیبینید ضریب عملکردو داده
    سوال 21 رو نمیدونم بلد نیستم
    25 میتونه اشتباه باشه چون همه جا تاکید بر کمتر از 45درجه هست ولی تو صفحه87عینا ذکر کرده که بیشتر از 15 سیفون لوازم بهداشتی.از آنجاییکه تو مقدمات مباحث عنوان شده متن مباحث ملاکه میتونه درست باشه ولی چیدمان گزینه ها غلطه میشه اعتراض کرد
    47 قشنگ نوشته بازیافت انرژی بااینکه خودم غلط زدم ولی سوال درسته
    48 کلا ناقصه
    پس اعتراض ما میتونه به 25و48 و21 رو که نمیدونم چیه اصلا

  144. رویا ابراهیم پور

    سلام دوستان تاسیسات برقی
    همانطور که استحضار دارید 3 سوال ما در آزمون تاسیسات برقی بهمن 94 غلط است.
    1-سوال 16 که در دفترچه گروه A پاسخ صحیح گزینه 3 و در دفترچه گروه D گزینه 4 است.لطفا بقیه گروه ها جواب خود را با این دو گروه مطابقت دهند. صفحه 49و50 مبحث 13

    2-سوال 18 که جواب صحیح 2A می باشد.با توجه به مبحث 15 صفحه 12 جدول 15-2-2-1-4. در مورد شکل صفحه 14 مبحث 15 که در مورد جانمایی چهار آسانسور به صورت گروهی روبه روی هم است میتوانید به راهنمای جامع آسانسور و پله برقی جلد 1 صفحه189-190 مراجعه کنید.

    3-سوال 60 جواب صحیح گزینه 3.سوالی مشابه این سوال در آزمون ورود به حرفه مهندسان در تاریخ 1382/12/14 (سوال56) پرسیده شده است که کلید این آزمون گزینه ایجاد فاصله ای به اندازه یک کلید بین هر سه کلید را گزینه صحیح اعلام کرده است.

    دوستان با توجه به مهلت اعتراض تا 24 اسفند لطفا موارد گفته شده فوق را بررسی کنید و در صورت حصول اطمینان نسبت به اعتراض اقدام نمایید .تجربه نشان داده است با مستند شدن غلط های موجود در هر آزمون نسبت به تغییر آنها اقذام خواهد شد.

    موفق باشید

  145. http://www.irceo.net/fullstory.aspx?id=872
    دوستان اینجا برین نظر بدین اعتراض کنین

  146. آخرش چی شد.بچه ها نجنبیم کار تمومه ها.حتی دو سوال هم حذف شه خیلیه ها.تو سایت نظام نوشته چطور باید اعتراض بدیم.inbr.ir

  147. من که اعتراض کردم.

    • بچه ها فردا ساعت یازده همه با هم آخرین همفکریرو بکنیم.جمو جورش کنیم.من 33 سوالو جواب دادم با دو غلط که یکیش همین انشعاب فاضلابه.ایشالله 3 تا از سوالا حذف شن تا خیلیا جواب بگیرن.خدا یار و یاور هممون باشه

  148. اینطوری پیش بریم نتیجه نمیگیریم.آخرش کدوم سوالا شد؟
    21-25-48
    ؟؟؟؟؟؟؟

  149. آخرین نظرات همه باهم فردا ساعت یازده صبح همین جا هم فکری کنیم.منتظریم بچه های مکانیک.ایشالله جواب میگیریم.من 33 سوال با دو غلط که یکیش همین سوال زاویه انشعاب فاضلاب.بازم میترسم.ایشالله واسه همه خوب پیش بره

  150. زودتر نفرستین جواب نمیدنا اونابگن ۲۴ام اما دیگه بررسی نمیکنن روزای آخر بجنبین زودتر

  151. بازم ریسک افتادن هستش.اگه یه سوال نا خواسته از استرس امتحان اشتباه زده باشم.افتادم.تا نتایج نیاد هیچی مشخص نیست.به امید خدا

  152. تو سایت نظام نوشته که کجا چطور اعتراض بدیم.باید اعتراضا اونجا فرستاده شه هاااا

  153. سلام دوستان
    من مسافرت بودم تازه برگشتم متاسفانه مهلت ارسال اعتراض تا ٢٤ بوده كه تموم شده من در جريان نبودم كسي از دوستان هستش كه به سوال ٤٧ معماري اجرا اعتراض كرده باشه ؟؟؟؟همونطور كه تو متن سوال هست ضريب جذب ميانگين اتاق ٠/١٥ هستش با توجه به يادآوري ٢ كه تو مبحث ١٨ صفحه ١١ هستش چون كوچكتر از ٠/٢پس بايد از معادله سابين كه تو صفحه ١٠ مبحث ١٨ هست استفاده بشه ولي سوال يه ايراد داره و اون اين هست كه حجم اتاق و سطح معادل جذب كننده هاي اتاق تو متن سوال اومده ولي جذب طولي هوا كه m هست تو متن سوال مقدارش داده نشده پس سوال قابل حل نيستش و بايد حذف بشه،اگه كسي از دوستان به اين سوال اعتراض كرده لطفا اطلاع رساني بكنه ممنون ميشم با اين سوالاي سخت اگه يك سوالم حذف بشه به نفع هممون هستش.

  154. آموزش طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان و نقشه کشی تاسیسات مکانیکی ساختمان

    با نرم افزار اتوکد بصورت خصوصی یا گروهی در تهران و گیلان پذیرفته می شود.

    همچنین انجام کلیه پروژه های تاسیسات مکانیکی ساختمان و نقشه کشی تاسیسات مکانیکی ساختمان

    اعم از آبرسانی ، فاضلاب ، تهویه ، اگزاست ، … پذیرفته می شود.

  155. سلام.کسی میدونه از کجا بدونیم سوالی حذف شده یا نه؟؟؟؟؟؟مکانیک

  156. سلام. سوالات گروه B برق کسی گیر نیاورده؟ اگه پیدا کردید برای منم فرستید لطفا.

  157. سلام . کسی سوالات گروه B برق داره؟

  158. سلام
    تاریخ اعلام نتایج مشخص نشده؟

  159. نتاااااااااایج نمیاااااد؟؟؟

  160. سلام دوستان منم 49شدم عمران نظارت بهمن 94. دارم دق میکنم لطفا یه سوال قابل اعتراض بهم میل کنید. قبول شدنم حیاتیه. ممنون

  161. با سلام و عرض ادب
    لطفا پاسخ تشریحی نقشه برداری بهمن 94 را داخل سایت قرار دهید
    ممنون

  162. سپاس از ارائه مطالب مفیدشما مهندسین گرامی

  163. با سلام

    خیلی ممنون و تشکر از زحمات شما.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *